elvira cederlund

Alla inlägg den 22 januari 2014

Av elvira cederlund - 22 januari 2014 16:14

Drar till stallet nu

Av elvira cederlund - 22 januari 2014 15:10

angående det här med spiltor.

JAG tycker inte att hästarna på min ridskola tar det dåligt.


det är klart. de kanske skulle velat ha box istället men så är det. alla ridskolor har inte råd.
vissa hästar är tjuriga i spiltan. men det betyder inte att de skulle bli bättre i box.
vissa hästar har aldrig stått i box och trivs bäst med spilta.
medans vissa hästar måste stå i box för att vara snäll.


MIN ridskolaaa ska nu till våren/sommaren bygga ut stallet och fixa boxar till alla hästar men alla harju inte råd.


sen måste man ju se lite på de mindre barnen. de som inte ridit så länge kanske inte klarar av att hantera hästen i box.


FÖRDELAR MED SPILTA:

*midre barn och o rutinerade har det lättare.
*behöver inte flytta/bida fast hästen då man bara hakar fast repen i grimman.
*hästen kan inte "springa" ifrån en


NACKDELAR MED SPILTA:
hästen kan fastna om den blir för rädd
*kan bli lite tjuriga.



samma saker gäller boxen. den är ju inte heller helt risk fri.



detta är MIN åsikt. inget hat nu tack.



KOMMENTERA GÄRNA VAD NI TYCKER

Av elvira cederlund - 22 januari 2014 14:08

Måste gå en omväg för att komma hem. + en skqdad fot.

Skulle skuta bollen och tar sats och sparkar rätt ner i marken (jag gjorde mål iallafall) smart va??

Ridning sen då. Bom övningar med bella <33333

Varma vinter jackan på i detta kalla landet

Av elvira cederlund - 22 januari 2014 07:39

Satt i bilen till skolannoch kollade instagram. Såg att NELLIE BERNTSSONs häst ELVIS fått KOLIK!!!!

Ush inte kul. Just nu är det massa prat kring spiltor och boxar. Kommer komma upp ett knlägg om MIN åsikt.

VAD TYCKER NI OM SPILTOR??

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards