elvira cederlund

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av elvira cederlund - 14 januari 2014 15:06

Tro mig när ja skriver att jag ALDRIG kommer vika undan på punkten om mobbing & allt runt det. ALDRIG, tro mig nevvah.

Mobbing i mina ögon är orättvis behandling, elakheter & när nån går in för att vara elak. Skitsamma vart det är, eller VEM du är. Är du Rhianna eller Lisa Olsson i pajala, är det SKITSAMMA. Mobbing ser inte hur många följare på insta du har eller om du nått ?kompis gränsen ? på FB. Den känns exakt lika jävligt för alla som blir utsatt för det.

Men det finns nån gyllene regel att om du har över 1000 följare på insta, då gills det inte.Då ska du vara känslokall & inte känna nånting. Du ska vara en stoneheart som enligt kommentarsfältet ska bara ställa sig i ledet & ta skiten. Men vet ni vad ? GLÖM DET!

Nu kan alla med ?lite vett i huvudet fortsätta läsa?

Vet ni att det kan vara EN KOMMENTAR, en mening, eller ett ord som kan få en person med 11 följare på instagram att göra självmord. ETT ORD, en mening ? det kan vara skillnaden att just den personen DEN DAGEN inte pallar mer & tar livet av sig. Men den meningen gäller även personen med 180 000 följare, det är samma känslor, det är ett kött & blod.

Jag blir så SJUKT trött på att svälja skit från ?vissa? av er varje dag. Svälj, svälj & svälj. Jag som ändå inte har några känslor, jag har ju ändå en stor blogg & ett stort insta konto. Ställ dig i ledet ba?& va tyst. Känn inget. Men vet ni, där har NI fel. Jag känner exakt lia mycket som du som läser nu & alla mina följare på insta. Ingen skillnad, mer än att jag jobbar 24/7 på att FÅ BORT MOBBING.

Jag har ALDRIG startat ett bråk eller gjort nåt elakt mot en person på nätet,aldrig. 10 fingra upp till gud på det. Jag är inte blind jag ser mina kommentarer på insta ? vissa är fruktansvärda & jag skäms för er som skrivit dom. Idag fick jag nog. En person la ut en hemskt elak redigerad bild på min FB logg. Det är en plats som man inte skriver nåt elakt på, det om nåt vet de flesta FB användare. Många av hennes kompisar & hon själv skrev elaka kommentarer under bilden & gjorde sig ?mycket? roliga på MIN BEKOSTNAD.

Några av mina vänner försökte få de att ta bort bilden & iallafall tala om att det dom gjort va fel. Jag tog bort bilden från min logg. För en vanlig människa tar det stopp där. Personen kanske nånstans i huvudet fattar att ?shit jag betett mig fel? Jag har aldrig träffat nellie eller ens pratat med henne, vad jag tycker om henne borde nog hållas inom mig.

Men tjejen fortsätter. Hon lägger istället ut en annan ?mindre rolig? bild på mig på sin insta. Där hånet fortsätter.

Nu tar vi det igen. Det är SKITSAMMA om personen nu, jag eller nån annan har 11 följare eller 180 k. FÖR BETEENDET ÄR FEL. Jag har aldrig nånsin gjort den här tjejen nånting ? men hon har tydligen full rätt att håna mig öppet.

Men okey, jag kär samma beteende tillbaka under 10 minuter. Jag vill få henne att känna på samma känsla, få henne att under 10 minuter inse att MOBBING ÄR FEL!

Men där skiljer mina rättigheter sig från alla andra i Sverige. Där försvinner mina rättigheter , för jag får tydligen inte göra NÅNTING. Jag som är en sån förebild ska bara svälja all skit som skrivs om mig, alla bilder som läggs ut ? FÖR JAG HAR JU I ALLA FALL 180 K PÅ INSTGRAM!!!!!!!!!!!!!!!

Men hallå, vad har det ens med saken att GÖRA in the first place??

Nästa gång gör hon det mot tjejen som har 11 följare & inte sätter ner foten tillbaka, men istället tar sitt liv?

Vad säger ni då alla insta poliser?är det bättre?

SKÄMS PÅ ER ALLA SOM INTE FATTAR GREJEN. MOBBING ÄR ETT FEL BETEENDE & JAG KOMMER ALDRIG VIKA MIG PÅ DEN PUNKTEN. ALDRIG.

Mobbing ser inte status i livet eller pengar på kontot ? det är folk som blitt utsatta & jag tycker att de har ALL RÄTT ATT SÄTTA NER FOTEN!!

Tänk efter FÖRE.

Av elvira cederlund - 14 januari 2014 14:59

Hemma nu. Varit ute med molly i en halv timme.



Nu slappa framför tvn med potatis sallad att äta mmmmm

Av elvira cederlund - 14 januari 2014 07:58

Skola pm 3 min typ ses

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards